I Lični pratilac deteta ”Korak po korak”
Autori programa:
Prof. dr Svetlana Slavnić;
mr Svetlana Glavinić;
Mirjana Ocokoljić, master defektolog;
Dana Malešević, dipl. soc.radnik;
Dubravka Ivković, dipl. pedagog;
Igor Nidžović, dipl.prof.fizičkog vaspitanja.
Program je akreditovan 2015.god. i podržan je od strane UNICEF-a, MINRZS RS, i Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu.
Program je jedinstven jer obuhvata razvoj veština i usvajanje znanja za rad sa decom i mladima sa svim vrstama smetnji i invaliditeta.
Ciljevi programa obuke:
1.1. Opšti cilj programa obuke
Osposobljavanje učesnika za pružanje usluge lični pratilac deteta zasnovane na postavkama socio-inkluzivnog modela i usklađene sa minimalnim standardima kvaliteta.
1.2. Posebni ciljevi:
- Upoznavanje sa svrhom usluge lični pratilac deteta, ključnim akterima, aktivnostima ličnog pratioca i mestom ove usluge u sistemu socijalne zaštite i sistemu obrazovanja
- Sticanje znanja o osnovnim karakteristikama ciljne grupe
- Razumevanje značaja struktuiranja vremena za decu sa smetnjama u razvoj i sticanje veštine njegovog organizovanja i izrade ritma dana
- Razumevanje značaja porodičnog okruženja za decu sa smetnjama u razvoju, kao i važnosti saradnje pružaoca usluge sa porodicom
- Upoznavanje sa poslovima ličnog pratioca deteta i sticanje znanja i usvajanje veštima potrebnih za njihovo obavljanje
- Sticanje znanja i veština nephodnih za izradu godišnjih i operativnih planova rada ličnog pratioca deteta
- Razvijanje veštine evidentiranja i vođenja dnevnika rada ličnog pratioca
Kompetencije
Nakon završenog programa obuke učesnici će biti osposobljeni da:
- Prepoznaju različite vrste smetnji u razvoju i njima prilagode stepen potrebne podrške
- Pruže podršku porodici deteta sa invaliditetom
- Primene odgovarajuće tehnike oblačenja, hranjenja, održavanja lične higijene dece sa smetnjama u razvoju
- Pruže adekvatnu pomoć u hitnim situacijama
- Poznaju asistivnu tehnologiju i imaju veštinu manipulacije pomagalima
- Pruže pomoć deci pri korišćenju prevoza
- Adekvatno komuniciraju sa decom sa smetnjama u razvoju
- Pruže deci sa smetnjama pomoć pri pisanju, čitanju, učenju
- Posreduju prilikom uspostavljanja socijalnih kontakata i komunikacije sa drugim osobama
- Prepoznaju simptome zlostavljanja i zanemarivanja i adekvatno reaguju u tim situacijama
- Izrade godišnji, mesečni i nedeljni plan rada ličnog pratioca deteta
- Vode dnevnik rada ličnog pratioca deteta
Ciljna grupa profesionalaca za obuku
Stručni radnici i saradnici zaposleni/angažovani u pružanju socijalnih usluga u sistemu socijalne zaštite i obrazovanju.
II Neverbalna komunikacija
Opšti cilj programa:
- Upoznavanje nastavnika i vaspitača sa neverbalnom komunikacijom u vaspitno obrazovnom procesu.
Specifični ciljevi programa:
- Upoznavanje nastavnika sa značajem neverbalne komunikacije za učenje.
- Prepoznavanje učenika koji imaju potrebu za neverbalnom komunikacijom.
- Upoznavanje nastavnika sa problemima učeniika sa smetnjama u razvoju kojima je potrebna neverbalna komunikacija koji utiču na razvoj ličnosti učenika i svih aspekata života.
- Upoznavanje nastavnika sa korišćenjem tehnika neverbalne komunikacije za efikasnije učenje.
- Upoznavanje nastavnika o značaju neverbalne kominikacije za kvalitetnije i efikasnije učenje.
Ciljna grupa/grupe kojoj/kojima je program namenjen:
- nastavnik razredne nastave nastavnik predmetne nastave – osnovna škola
- nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju vaspitač u predškolskoj ustanovi
- stručni saradnik u predškolskoj ustanovi stručni saradnik u školi
III Osnaživanje stručnih radnika i saradnika za realizaciju socijalnih usluga
Opšti cilj programa obuke:
Osposobljavanje učesnika za procenu, planiranje i vođenje evidencije i dokumentacije korisnika, zasnovanih na postavkama socio-inkluzivnog modela usklađen sa minimalnim standardima kvaliteta
Posebni ciljevi:
- Upoznavanje sa svrhom usluga, ključnim akterima i aktivnostima u sistemu socijalne zaštite;
- Ovaladavanje tehnikom procene korisnika usluga;
- Teorijske osnove i praktična izrada individualnog plana usluge (IPU);
- Usvajanje znanja o vođenju evidencije i dokumentacije u uslugama (Pravilnik o vodđenju evidencije i dokumentacije u socijalnoj zaštiti), vođenje registra korisnika;
- Upoznavanje sa sadržajom i dokumentacijom dosijea korisnika;
Ciljna grupa profesionalaca za obuku:
Stručni radnici i saradnici zaposleni/angažovani u pružanju socijalnih usluga u sistemu socijalne zaštite.
IV Senzorna soba - asistivna tehnologija za efikasnije učenje
Opšti cilj programa obuke:
Upoznavanje nastavnika sa Senzornom sobom kao asistivnom tehnologijom, jačanje profesionalnih kapaciteta nastavnika i vaspitača kroz uvođenje inovantnih metoda i tehnika rada u vaspitno obrazovnim ustanovama.
Posebni ciljevi:
Upoznavanje nastavnika sa značajem senzorne integracije za učenje. Prepoznavanje učenika sa poremećajima senzorne obrade. Upoznavanje nastavnika sa problemima senzorne obrade koji utiču na razvoj ličnosti učenika i svih aspekata života. Upoznavanje nastavnika sa korišćenjem boja za efikasnije učenje kroz senzornu sobu. Upoznavanje nastavnika o značaju senzorne sobe za kvalitetnije i efikasnije učenje.
Ciljna grupa:
Nastavnik razredne nastave, nastavnik predmetne nastave – osnovna škola, stručni saradnik u školi.
V OSNOVNI PROGRAM OBUKE NEGOVATELJICA ZA USLUGU POMOĆ U KUĆI ZA DECU, MLADE I STARE
Akredituje se program obuke „Osnovni program obuke negovateljica za uslugu pomoć u kući za decu, mlade i stare“, autora : Jasmine Kovačević, Milke Karaklajić i Svetlane Glavinić, nosilac autorskih prava : Društvo za cerebralnu i dečiju paralizu ivanjica.
Program obuke iz stava 1. Akredituje se na period od tri godine , počev od 12. 04. 2022. Godine do 12. 04. 2025. Godine.